Comisarul european pentru transporturi se declară mulţumit de situaţia reţelei feroviare şi prevede un mare viitor transportului pe Dunăre. El atrage atenţia guvernului asupra necesităţii
Comisarul european pentru transporturi se declară mulţumit de situaţia reţelei feroviare şi prevede un mare viitor transportului pe Dunăre. El atrage atenţia guvernului asupra necesităţii investiţiilor în proiectele rutiere europene.
Ovidiu Nahoi: - Domnule vicepreşedinte, în timpul vizitei dumneavoastră la Bucureşti şi Constanţa aţi felicitat autorităţile române pentru infrastructura de cale ferată. Sună ciudat pentru noi, românii, să auzim laude la adresa infrastructurii de transport. Mai degrabă am merita critici...
Jacques Barrot: - Am felicitat România pentru eforturile ei de a instaura un sistem modern de transport pe calea ferată. Aveţi a patra reţea feroviară din Europa, folosită atât pentru trenuri de marfă, cât şi pentru călători. Transportaţi circa 40% din călători şi bunuri pe această reţea. Ceea ce este foarte bine. Dar asta nu înseamnă că România trebuie să o lase mai moale. Mai este nevoie de modernizarea infrastructurii şi echiparea ei cu tehnologie de semnalizare după sistemul ERTMS.
- Adevărul este că principala noastră nemulţumire este legată de infrastructura rutieră. Aici chiar nu e loc de laude.
- România are cea mai puţin dezvoltată reţea de autostrăzi dintre toate ţările membre ale Uniunii Europene, numai 264 km de autostradă. Este insuficient pentru a-i permite economiei voastre să crească în conformitate cu potenţialul ei.
România trebuie să folosească pe cât de eficient posibil banii care i se pun la dispoziţie din Fondurile structurale şi de coeziune. Doar în acest mod românii se pot lega de restul Uniunii Europene şi pot să atragă beneficiile ce rezultă dintr-o piaţă internă lărgită. România are un mar