Târgul Internaţional de Turism, care s-a desfăşurat săptămâna trecută, între 5 şi 9 martie la Messe - Berlin, a uimit ochii oricărui vizitator. Zeci de mii de metri pătraţi de pavilioane expoziţionale, clădiri întregi unite prin diferite platforme în aer liber, standuri expoziţionale de dimensiuni imense au concentrat 11.000 de firme din 186 de ţări care şi-au prezentat ofertele şi serviciile. În cele cinci zile de Târg, 177.981 de persoane au vizitat standurile diferitelor ţări şi firme. După cum au declarat la final organizatorii, la această ediţie au fost semnate contracte în valoare de 6 miliarde de euro, sumă mai mare cu 20% faţă de cea înregistrată anul trecut. La această ediţie a Târgului, ţara parteneră a fost Republica Dominicană. După cum a anunţat ministrul pentru IMM-uri, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, Ovidiu Silaghi, România va beneficia anul viitor de un parteneriat, însă nu la IT Berlin, ci la CMT Stuttgart - ianuarie 2009.
România s-a prezentat cu programul „Delta Dunării, imaginea anilor 2007 – 2009”
Standul României, organizat de Ministerul pentru IMM-uri, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, s-a întins pe o suprafaţă de 605 metri pătraţi şi a avut ca temă „Delta Dunării, imaginea anilor 2007-2009”. Un quartet de muzică clasică, două ţărănci îmbrăcate în costume naţionale care împleteau diferite produse din paie, degustări de vinuri, oferirea de sticluţe cu apă din Deltă au fost doar câteva din elementele speciale ale standului României. Au fost prezentate zonele Sinaia, Bucureşti, Transilvania, Banat, Maramureş şi Sibiu, dar şi un număr destul de mare de agenţii de turism. Din păcate, judeţul Braşovul nu a fost invitat să participe. Ministrul pentru IMM-uri, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, Ovidiu Silaghi, ne-a declarat că anul acesta la standul României obiectivul principal l-a reprezentat Delta Dunării şi turismul cu