"Producţia curată" a constituit subiectul de atracţie în cadrul programului "Dezvoltarea Durabilă a Turismului, Producţie Curată şi Responsabilitate Socială", lansat marţi, 11 martie 2008,
"Producţia curată" a constituit subiectul de atracţie în cadrul programului "Dezvoltarea Durabilă a Turismului, Producţie Curată şi Responsabilitate Socială", lansat marţi, 11 martie 2008, în România. Programul este finanţat de către Guvernul Elveţiei prin Secretariatul de Stat pentru Cooperare Economică, ajutorul oferit de Ţara Cantoanelor fiind nerambursabil.
Obiectivul principal al acestui program este asigurarea creşterii competitivităţii economice a întreprinderilor româneşti implicate. O parte din personalul acestora va fi "şcolarizat" de elveţieni pentru a înţelege cu ce se face - concret - reducerea consumului de resurse.
"Producţia curată" poate fi definită ca aplicarea continuă a unei strategii integrate şi preventive tuturor proceselor, produselor şi serviciilor din cadrul unei instituţii. Scopul "producţiei curate" este de a creşte eficienţa şi de a reduce riscurile de poluare a mediului.
În cadrul acestui program sunt deja incluse 25 de hoteluri, 12 de pe Valea Prahovei şi 13 din Bucureşti. Hotelurile selectate îşi vor îmbunătăţi competitivitatea şi productivitatea prin adoptarea unor măsuri menite să crească performanţa de mediu şi să îmbunătăţească imaginea companiei în comunitate. Cele 25 de hoteluri vor folosi doar tehnologii nepoluante, sănătoase pentru mediu.
"Producţia curată" este un concept managerial aplicat deja în vestul Europei, fiind folosit în hoteluri şi alte instituţii. Acesta presupune alegerea de surse energetice curate, precum energia geotermală pentru încălzire, uscătorii cu recuperare de căldură, energie solară pentru apa caldă, duşuri, robinete şi toalete care economisesc apă, utilizează materiale ecologice etc.