Va fi scoasă la vânzare una dintre puţinele companii de stat care sunt profitabile
Compania este al şaptelea mare transportator de marfă pe cale ferată din Europa
Ministerul Transporturilor (MT) a anunţat ieri că CFR Marfă va fi privatizată integral, respectiv 100% din capitalul social, prin licitaţie deschisă. Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, anunţase încă de anul trecut că CFR Marfă va fi scoasă la licitaţie, însă abia acum a fost anunţată metoda de scoatere la licitaţie.
“Ambele variante propuse de consultant vizează vânzarea în totalitate a pachetului de acţiuni deţinut de stat, prin licitaţie deschisă sau prin negociere directă”, a declarat Dragoş Tănăsoiu, secretar general în cadrul MT. Consultanţii sunt Deloitte, firma de consultanţă financiară, şi cabinetul de avocatură Boştină şi Asociaţii.
Anul trecut Orban a declarat că se aşteaptă ca statul român să încaseze cel puţin un miliard de euro din vânzarea CFR Marfă. Printre cei interesaţi să participe la această licitaţie se numără Deutsche Bahn, compania de transport feroviar de marfă care aparţine statului german, companii locale ca Servtrans şi Grupul Feroviar Român şi omul de afaceri Fathi Taher. În cursă au mai intrat şi fondurile de investiţii.
Sunt deja doi clienţi
“Nu vrem să vină o firmă care vinde pantofi, va trebui ca investitorul să aibă profilul CFR Marfă, să aibă o cifră de afaceri destul de mare şi capacitate investiţională”, a declarat Ludovic Orban. El a menţionat că două fonduri de investiţii europene s-au interesat deja de această privatizare, fără a le nominaliza.
Sumele vehiculate pentru achiţionarea companiei de stat au urcat până la trei miliarde de euro. CFR Marfă deţine circa 70% din piaţa internă a transportului de marfă la un parc de 15.000 de vagoane, din care 9.000 în exploatare şi circa 1.000 de locomotive şi are o forţă de muncă de