Din cand in cand guvernul, presedintele, parlamentul, “Statul” isi aduce aminte ca are o tara de promovat si fiind tare in marketing si Pr, vine cu idei geniale, angajeaza psedudo specialisti si evident ca rezultatul e mult sub o “varza a la Cluj”.
De data asta insa chiar au ales profesionisti! Pe 26 februarie Travel Channel, parte a grupului Discovery ce cu placere il urmaresc a difuzat “No reservation” cu Anthony Bourdain, editie speciala despre Romania. Pana aici totul bine si frumos. Trebuie stiut ca autoritatile din Romania au considerat ca e bine sa il invite pe Bourdain si echipa lui sa faca acest reportaj in aceasta invitatie intrand si aproximativ 20.000 de dolari, deconturile acestora fiind asigurate cu servialitatea de Romania.
Oamenii au venit, au fost dusi in tot felul de localuri de fite si specific Italian sau francez (specificul romanesc mai subtire) incercand astfel ca rezultatul obtinut sa fie unul foarte bun. Oamenii de la Travel Channel ce fac treaba asta de o caruta de ani evident ca nu au fost impresionati nici de Pizza de Lipscani si nici de file mignionul de Dorobanti asa ca emisiunea despre Romania s-a transformat intr-o critica obiectiva a obiceiurilor si kitch-urilor din partea locului. In mintea lor de occidentali nu exista “combinatia de dambovita”.
Nu s-au simtit deloc sa coafeze toata povestea si sa invite populatia mondiala sa de-a navala pe meleaguri romanesti. Au spus ce au vazut, au comentat ce au mancat si ce s-a intamplat raportat la faptul ca au strabatut globul pamantesc de cateva zeci de ori si au dat totul pe fata. Apoi presa, Ministerul X si Y au inceput isteria: “ne-au zdrobit pe banii nostrii”, “umilinta pe banii contribuabilor”, “episod devastator despre Romania” sau “vom cere banii inapoi”!
Romanasul nostru a zis: “le dam 20.000 de para si i-am rupt pe astia! Ne fac reclama ze