Un paznic se declara fan al reclamelor. O femeie de serviciu se crede director de creatie. Un afis tipic spectacolelor de mare efect popular anunta "Adevarata Scoala de Creatie" publicitara. Astfel de imagini, menite sa scoata "la suprafata" oameni cu potential pentru publicitate, au inceput sa circule intens pe net sau pe peretii facultatilor in ultimele saptamani. Coincidenta sau nu, cam de pe cand industria comunicarii romanesti incepea, intr-un registru cu totul diferit, pregatirile pentru un eveniment dedicat recunoasterii propriilor valori - IAA Excellence Awards.
Pana anul acesta, identificarea valorilor romanesti, din orice domeniu, a devenit o moda in mass-media, promovata intens de campanii precum cea desfasurata de cativa ani de Realitatea TV, "Zece pentru Romania". Anul acesta, asemenea campanii continua - inclusiv cea a Realitatii, aflata deja la a patra editie, dar si printr-o alta, apartinand Ursus, care a anuntat la inceputul lunii martie proiectul "Colectia de Succese", care sa marcheze anual succesele romanilor in sport, arta si cultura, stiinta, afaceri si implicare sociala.
Concomitent, insa, IAA Romania, principala organizatie a industriei romanesti de comunicare si care aduce laolalta principalele agentii de publicitate, media si advertiseri, a decis sa faca un pas inainte. In timp ce altii ofera premii "generaliste" pentru cei care au performat, in ochii publicului, in cultura, sport, politica sau presa, IAA a ales sa ii premieze, la 25 martie, pentru "excelenta" pe oamenii care au contribuit, in ultima vreme, la cresterea sectorului de marketing si comunicare. Fie ca muncesc in domenii de profil, fie ca sunt "din afara" - ziaristi, politicieni, arte etc.
Ideea de baza este ca, cel putin in domeniul comunicarii, valorile sa fie identificate si premiate mai intai la noi si nu doar sa fie recunoscute in Romania d