Peter Voets, easyJet Marketing Manager pentru Austria, Elvetia si Europa de Est, a raspuns cititorilor Wall-Street la intrebarile despre evolutia pietei operatorilor aerieni din Romania. Voets estimeaza ca, in urmatorii doi ani, investitia in promovarea online o va depasi pe cea in mediile conventionale.
Ciubotaru Daniel: Veti lansa in 2008 si alte rute din Romania spre Europa?
Peter Voets: Momentan lucram la programul de iarna pentru 2009. Deocamdata nu putem confirma o decizie in aceasta privinta pentru piata romaneasca.
Ionut Dumitru: Care sunt criteriile pe care le luati in considerare atunci cand lansati alte rute?
Luam in calcul multiple criterii atunci cand analizam posibile noi destinatii: turismul etnic, investitorii si companiile din strainatate, PIB-ul pe cap de locuitor al tarii respective, competitia, costurile de operare pe aeroporturi, atractivitatea noilor destinatii, aprecierile clientilor nostri etc.
Ionu Dumitru: Intentionati sa deschideti un sediu permanent in Romania?
Pentru a mentine costurile operationale la un nivel scazut, easyJet nu are birouri locale in Europa, operatiunile fiind coordonate in cel mai eficient mod de la sediul central. Acest lucru ne permite mai multa flexibilitate.
Gabriel Dobrescu: La ce suma se ridica investitia in promovarea online?
Investim din ce in ce mai mult in acest tip de media, in prezent peste 40% din bugetul destinat promovarii. Estimam ca in doi ani investitia in promovarea online o va depasi pe cea in mediile conventionale.
G. Dobrescu: Care este proportia clientilor din Romania care cumpara bilete online, comparativ cu cei care cumpara din agentii?
Aproximativ 90% din clientii nostri isi fac rezervarile online in Romania, un procent doar putin mai scazut comparativ cu cel de 98% de la nivelul intregii retele. Restul de 10% rezerva bilete