Producţia internă va ajunge anul acesta la 400 milioane de euro, în creştere cu 120 milioane faţă de anul trecut. Din cauza taxelor impuse de magazine, concurenţei producătorilor de
Producţia internă va ajunge anul acesta la 400 milioane de euro, în creştere cu 120 milioane faţă de anul trecut.
Din cauza taxelor impuse de magazine, concurenţei producătorilor de afară şi costului ridicat cu întreţinerea serelor, legumele şi fructele româneşti au devenit o raritate. Cu toate acestea, producţia autohtonă va creşte în acest an cu 40%.
1 miliard de euroreprezintă valoarea estimată a pieţei de legume-fructe din acest an
După dezastrul de anul trecut, când vremea capricioasă a distrus culturile, anul acesta producătorii autohtoni speră …să dea lovitura. "Anul trecut piaţa de legume-fructe s-a menţinut în jurul cifrei de 700 milioane, similar cu 2006, iar anul acesta sper să se ducă spre un miliard de euro din care 40% producţia internă", declară Aurel Tănase, directorul general al Asociaţia Interprofesionale de Legume-Fructe.
O piaţă care pe segmentul legumelor a aparţinut până de curând mai mult străinilor, căci produsele autohtone îşi fac apariţia în magazine abia în luna martie. Potrivit lui Aurel Tănase, castraveţii româneşti au intrat pe piaţă de acum două săptămâni, iar roşiile urmează să apară pe rafturile supermarketurilor după data de 20 martie.
Abia după apariţia legumelor româneşti, ponderea producţiei autohtone în totalul vânzărilor trece de 10%. Iar lipsa produselor româneşti din magazine ţine de sezonalitatea recoltelor. În serele româneşti se realizează în general două cicluri de producţie, primăvara şi toamna. Din cauza climei şi a costurilor foarte mari cu încălzitul serelor, în perioada iernii suntem importatori, dar vara producţia acoperă atât consumul intern, dar asigură şi exporturi, anul trecut acestea ajungând