Agentia de turism Paralela 45, care a reusit sa detroneze anul trecut principalul concurent Eximtur de pe pozitia a doua a pietei de profil prin afaceri de 40 de milioane de euro, valoreaza aproximativ 20 de milioane de euro.
"Imi evaluez compania la 18-20 de milioane de euro tinand cont de notorietatea brandului pe care am reusit sa-l construim, de extinderea la nivel national, precum si de portofoliul de clienti si afacerile derulate, dar deocamdata nu iau in calcul posibilitatea unei vanzari", spune Alin Burcea, directroul general si actionarul majoritar al companiei.
In cazul unei vanzari, reprezentantul companiei ia in calcul doar posibilitatea unei colaborari cu un partener strategic care ar putea contribui la dezvoltarea firmei.
Prima tranzactie importanta pe segmentul agentiilor de turism a vizat preluarea celui mai mare jucator de pe piata, agentia Happy Tour, controlata de familia Demetriade. Spaniolii de la GED Eastern Fund II, parte a fondului de investitii GED, au preluat 100% din actiunile companiei, tranzactia fiind evaluata la aproximativ 10 milioane de euro. Intentia spaniolilor este aceea de a consolida pozitia Happy Tour pe piata prin alaturarea mai multor companii de profil, strategie pentru care s-a alocat un buget de 15 milioane de euro in urmatorii 2-3 ani. Pasul urmator este inevitabil vanzarea companiei in maxim 5 ani.
"Nu ma intereseaza sa vand si sa ies din afacerea aceasta. Fiecare decizie de vanzare este sustinuta de intentiile actionarilor. Daca vor sa incaseze repede niste bani, vand totul oricui, daca nu, cauta un partener strategic care sa contribuie la dezvoltarea afacerii lor", explica Burcea.
Potrivit sursei citate, afacerile companiei au ajuns anul trecut la un nivel de 40 de milioane de euro, in crestere cu 30% comparativ cu rezultatul consemnat in 2006. Cu acest rezultat compania reusest