Intr-un moment in care consumatorul este invadat de publicitate pe mediile conventionale, advertiserii sunt obligati sa gaseasca tot mai multe metode "altfel". Firesc, si acestea din urma ajung in foarte scurt timp conventionale, iar pentru a surprinde este nevoie mereu de idei noi. Publicitatea in lifturi, publicitatea pe telefonul mobil, publicitatea in toalete, publicitatea pe oglinda tind sa devina tot mai "normale" in mixul necesar pentru a sustine campanii.
Mediul online aproape ca dubleaza anual veniturile din publicitate, profitandu-se atat de cresterea penetrarii internetului in Romania, cat si de deschiderea companiilor spre metodele speciale de promovare pe care le permite internetul. Website-uri precum HotNews.ro sau SapteSeri.ro sunt preferate de advertiseri, in ciuda faptului ca preturile s-au marit in ultima perioada, in acelasi timp cu cresterea calitatii oferite cititorului.
Un alt segment extrem de solicitat este cel reprezentat de site-urile de business, site-uri de nisa precum Capital.ro, Sfin.ro, SMARTfinancial.ro, Wall-Street.ro, Bloombiz.ro, Standard.ro, Zf.ro, unde vizitatorii cu posibilitati financiare mari atrag de asemenea volume importante de publicitate. In acest context, magazinele online sunt "obligate" sa se promoveze intr-un mediu tot mai aglomerat de publicitate - website-urile "bune" au un grad de ocupare foarte mare, ajungand in anumite perioade sa fie rezervate integral.
Iar preturile cresc. Pentru un magazin online, bugetul de publicitate este adesea un subiect tabu. Marea majoritate a magazinelor online aproape ca nu au buget de publicitate, lucru care in general se vede foarte usor si prin trafic si prin vanzari foarte slabe. Putinele magazine cu o politica inteligenta de marketing si publicitate ajung sa-si imparta, in mare parte, piata in e-commerce-ul romanesc.
Domeniul IT&C si