Cresterea preturilor la alimente si defrisarile padurilor sunt doua argumente impotriva biocarburantilor, chestiune importanta a Uniunii Europene in lupta impotriva incalzirii globale, in cadrul summitului european, transmite AFP.
Presedintia slovena a Uniunii nu a exclus o revizuire a obiectivului obligatoriu european referitor la biocarburanti, care ar trebui sa totalizeze 10% din carburantii consumati de europeni pana in anul 2020.
Seful guvernului italian, Romano Prodi, a cerut "o examinare foarte profunda" a obiectivului de 10%, tinand cont ca problemele privind dezvoltarea acestui tip de combustibil sunt tot mai mari.
Intre timp, industria mondiala a biocarburantilor si-a programat, joi, o mare sedinta la Bruxelles, la care au participat o mie de persoane. Comisarul european pentru Agricultura, Mariann Fischer Boel, a dat asigurari ca nu va renunta la obiectivul sau de baza, in pofida caracterului "controversat" al biocarburantilor.
Dupa mai multe stiintifice indoielnice, carburantii produsi din cereale ar contribui la majorarea preturilor alimentelor, la defrisari care accentueaza poluarea si la bulversarea ecosistemului.
Carburantii de origine vegetala (biodiesel si etanol), sunt o alternativa pentru reducerea emisiilor poluante si dependenta europenilor de petrol, spun sustinatorii produsului. Cresterea preturilor la alimente si defrisarile padurilor sunt doua argumente impotriva biocarburantilor, chestiune importanta a Uniunii Europene in lupta impotriva incalzirii globale, in cadrul summitului european, transmite AFP.
Presedintia slovena a Uniunii nu a exclus o revizuire a obiectivului obligatoriu european referitor la biocarburanti, care ar trebui sa totalizeze 10% din carburantii consumati de europeni pana in anul 2020.
Seful guvernului italian, Romano Prodi, a cerut "o exa