Turismul de afaceri, reprezinta poate cel mai stabil sector in cadrul turismului romanesc, inregistrand o dezvoltare constanta, in ultimii doi-trei ani. In urma referintelor, oferite mass-media de institutiile acreditate in acest sens, se constata o crestere permanenta a acestui domeniu, cu peste 20% pe an, incepand din 2005 si pana in prezent.
Date concrete si oportunitati de dezvoltare
Pentru aproximativ doua treimi, din totalul celor 2 milioane de turisti straini ajunsi in Romania, in 2007, motivul calatoriei l-a reprezentat paticiparea la conferinte, team-building-uri sau sesiuni de training. Inregistrand o pondere majora in mediul urban, turismul de business isi are ca reper Bucurestiul, unde, procentul celor sositi in interes de serviciu anul trecut, s-a situat in jurul a 80% din totalul celor cazati in hotelurile Capitalei. si in marile orase, precum Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi sau Constanta, evolueaza infrastructura necesara domeniului MICE (Meetings, Incentives, Conventions and Exhibitions), datorita existentei unor aeroporturi internationale si dezvoltarii de noi unitati de cazare, la un nivel de cotare ridicat. De altfel, numarul sosirilor inregistrate la punctele de frontiera, in primele noua luni ale anului trecut, a fost cu peste 25% mai mare, decat in aceeasi perioada din 2006. Toate aceste cifre, indreptatesc Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania, sa afirme ca: "In cativa ani Bucurestiul are sansa de a deveni cea mai importanta destinatie turistica de afaceri din sud-estul Europei". Totusi, conform aceleiasi surse, acest segment turistic isi va limita cresterea, pe viitor, in dreptul a 10% pe an, in urma unei maturizari a pietii si probabil, a unei selectii mai riguroase privind serviciile oferite. In momentul de fata, capacitatea hoteliera de 4-5 stele, la nivelul Capitalei, se situeaza, sub cea a unor orase precum B