Asa numitii “consultanti de relocare” sunt angajati de companiile multinationale in calitate de valeti de lux pentru cadrele de conducere care se muta in Romania. Acestia sunt la dispozitia clientului pe care il ajuta sa se integreze, oferindu-i sfaturi legate de piata imobiliara, invatamant, locurile de distractie.
Pana in prezent, la serviciile consultantilor de relocare au apelat multinationale precum KBC, Nokia si ISDC. “Din cate stiu eu, mai sunt companii care se ocupa de relocare, dar se face confuzie intre mutarea de mobila si relocarea la nivelul la care o facem noi”, spune Elena Antoneac, managerul filialei PIR Group Romania. In sapte luni de activitate, compania a relocat 75 de persoane. “In general sunt relocati directori sau specialisti ai marilor companii”, mai spune Elena Antoneac.
Colaboratorii companiei, adica cei care se ocupa efectiv de angajatii relocati, sunt studenti. “In general angajam temporar studenti de la filologie, masteranzi care au fost plecati peste hotare cu burse”, explica Elena Antoneac. Ea spune ca angajatii si colaboratorii companiei vorbesc fluent cel putin doua limbi straine.
Servicii de lux la pretul unei Dacii
Pentru relocarea unui angajat, o companie poate plati intre 150 si 6000 de euro, in functie de solicitarile celui relocat. “In general, companiile mari stiu exact ce vor de la noi”, explica directorul PIR Group Romania. Compania de relocare pune la dispozitia clientului un consultant. Acesta, in functie de pachetul de servicii cumparat de client, indeplineste diferite functii: consultant imobiliar, ghid, asistent personal etc.
“Pentru pachetul de 6000 de euro, serviciile sunt mult mai complexe decat cele pentru pachetul de 150 de euro. Spre exemplu, sunt clienti care ne solicita sa le cautam o casa pe care sa o inchirieze sau sa gasim o gradinita pentru copii”, explica El