» La mai putin de un an si jumatate de la aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, cele mai multe dintre aeroporturile din Transilvania si Banat au renascut. Timisoara si Clujul incep sa concureze cu Bucurestiul. Cele mai multe dintre bazele aeriene au capatat un statut international.
Exceptie
» A scazut numarul zborurilor
de la Satu Mare
Numarul zborurilor si al pasagerilor la Aeroportul International Satu Mare a scazut de-a lungul timpului, conform informatiilor de trafic existente chiar pe site-ul oficial al aeroportului, de la aproape 1.000 de curse la primirea denumirii de "international", la putin peste 600 in ultimul an monitorizat. Aeroportul International Satu Mare este unul dintre cele mai vechi din Romania si a fost infiintat la data de 15 octombrie 1936. In iunie 1998, dupa ce aeroportul a devenit international, s-a inaugurat prima cursa regulata externa Bucuresti-Satu Mare-New York si retur. Din aprilie 1999 a fost introdusa cursa Bucuresti-Satu Mare-Chicago si retur, cu escala la Amsterdam, iar din luna iunie, cu escala la Montreal, insa aceasta a fost desfiintata dupa doar sapte luni. In perioada mai-noiembrie 2000 compania Grivco Air opereaza de doua ori pe saptamana pe ruta Sibiu-Satu Mare-Brescia (Italia) si retur, cu aeronavele YAK 40. In noiembrie 2000 s-au desfiintat si cursele de New York si Brescia. La ora actuala, aeroportul din Satu Mare dispune de o aerogara cu o capacitate de 100 de pasageri tranzit/ora pe fiecare flux.
–La Cluj exista o oferta formulata de aeroportul din Viena care doreste sa cumpere Aeroportul International Cluj-Napoca. Acesta este administrat, in prezent, de o regie autonoma aflata in subordinea Consiliului Judetean. Presedintele Consiliului Judetean, Marius Nicoara, nu exclude posibilitatea unei asocieri cu aeroportul vienez. La aeroport au inceput deja lucrari evaluate la