- Soferii se simt persecutati pentru capolitistii de frontiera nu ii lasa sa treaca granita daca au condus mai mult de opt ore
In fiecare seara, in Vama Nadlac, soferii de tir sunt obligati sa opreasca pentru repaosul prevazut de legile europene, care spun ca nu au voie sa conduca mai mult de opt ore in continuu.
"Nu este posibil sa ma amendeze din orice. astia nu ne suporta, nu ne au la suflet ca facem si noi romanii un ban cinstit, lucrand pe TIR", a declarat Mircea Apostol, sofer profesionist. El se plange ca in terminalul ungar a fost amendat pentru ca i s-a cerut tahograma. "De ce-mi cere mie politistul de frontiera maghiar tahograma? Ce are el cu ea?" s-a intrebat, nervos, soferul de TIR, care a platit 400.000 de forinti amenda pentru ca a depasit perioada de condus cu o ora. El a explicat ca a stat pe DN 7 deoarece a fost un accident, deci, practic, nu a condus in ora aceea. Cel mai vehement a fost un sofer turc de TIR. El a incearcat sa explice ca nu plateste amenda de 1.600 de euro pentru ca nu i se pare corect sa o primeasca in Ungaria pentru ceva ce a facut in Romania. Politistul de frontiera ungur a spus insa ca i-a verificat tahograma si ca soferul turc a condus aproape non-stop pe teritoriul Romaniei, fara pauzele corespunzatoare de odihna.
"Timpii de odihna sunt prevazuti foarte clar si ei trebuie respectati. Eu cred insa ca Ungaria aplica legislatia europeana, dar amenzile in aceasta tara tind spre valorile maxime. Sunt intr-adevar cam mari. Daca depasesti cu cinci minute timpul de condus, amenda este de 1.600 de euro. si Franta are amenzi foarte mari, dar nu te taxeaza nimeni chiar pentru cinci minute", a declarat Cosmin Galu, directorul executiv al Asociatiei Europa 2002 a transportatorilor romani. - Soferii se simt persecutati pentru capolitistii de frontiera nu ii lasa sa treaca granita daca au condus mai mult de opt ore @