Haute-joaillerie evoca in primul rand Place Vend?me, unde vitrinele de la Boucheron, Chaumet si Van Cleef & Arpels au la activ, in secolele de existenta, zeci de mii de victime care au sucombat in fata sarmului lucraturilor fine si al pietrelor stralucitoare. Dar, oricat ar parea de improbabil in teorie, rigoarea germana produce, la randul sau, bijuterii la fel de poetice.
"Poate ca, la inceput, a fost mai dificil sa impui o marca germana in randul manufacturilor de bijuterii de inalta clasa, pentru ca e, in general, un domeniu asociat mai ales cu sarmul galic", spune Frank Maier, directorul general al brandului Leo Wittwer, una dintre marcile de top de haute-joaillerie, lansata in 1920. "Dar cunoscatorii au inteles ca rigoarea si exactitatea germana, combinate cu inspiratie, produc bijuterii cel putin la fel de spectaculoase". De altfel, brandul german lucreaza de mult colectii pentru mari firme de bijuterii, insa proprietarii (familia Maier, tatal si fiul) s-au hotarat sa puna accentul asupra colectiilor lansate sub semnatura proprie, pentru a demonstra ca si germanii pot produce piese exuberante si pline de inspiratie. "In Germania circula un proverb, ca nu trebuie sa ascunzi lumina sub masa. Iar noi nu mai vrem sa ne ascundem creativitatea sub alte nume, asa ca ne vom concentra asupra colectiilor care poarta marca Leo Wittwer", a spus Maier.
Colectia La Vie en Rose, lansata la sfarsitul saptamanii trecute si la Bucuresti (dupa premiera de la Londra), include bijuterii in acelasi timp somptuoase si purtabile, exuberante si moderne, masive si subtile. "Pentru noi e foarte important sa cream bijuterii versatile, care sa poata fi purtate toata ziua, si la birou, si seara la un cocteil", spune Maier. La prima vedere, inelele si pandantivele cu pietre "cat un ou de porumbel" nu prea par genul confortabil si purtabil pe toata durata zilei, dar sunt surpr