In afaceri, se spune ca un produs sau un serviciu valoreaza atat cat se plateste pentru el. In Liga 1, valoarea cluburilor de fotbal a fost destul de tulbure evaluata. De exempu, stie cineva cu cati bani a reusit Becali sa ia Steaua de la fratii Paunescu? Sau stie cineva cat a valorat aportul in jucatori prin intermediul caruia Netoiu a devenit actionar la Universitatea Craiova sau Dinamo?
Pretul este unul dintre cele mai importante simboluri intr-o lume capitalista, iar jocul Copos - Taher din ultimele saptamani ar putea duce la o premiera pentru lumea afacerilor fotbalistice: evaluarea clara a unui club de fotbal romanesc.
Astfel, daca Taher va cumpara cu 40 milioane de euro 80% din Rapid, regula de trei simpla ne indica valoarea clubului din Giulesti: 50 milioane de euro.
In aceste conditii, n-ar mai trebui sa mire pe nimeni larghetea cu care George Becali anticipeaza ca valoarea Rapidului de peste 10 ani ar putea fi de 500 milioane de euro. Ridicand pretul unui club ale carui caracteristici de business sunt inferioare Stelei, Becali nu face altceva decat sa creasca pretul propriei sale afaceri.
Un calcul pe baza de suporteri
Un sondaj Gallup realizat la finalul anului 2003 indica faptul ca 40% dintre cei interesati de fotbal sustin Steaua, fata de 16% care s-au declarat fani ai lui Dinamo, 6% ai Universitatii Craiova si 5% ai Rapidului.
De atunci si pana astazi, singurele echipe care au performat si in campionat, si pe plan european au fost chiar Steaua si Rapid. In aceste conditii, este destul de probabil ca ambele sa-si fi crescut numarul de simpatizanti intr-o proportie macar egala, daca nu cumva favorabila Stelei, care a avut performante superioare giulestenilor.
Astfel, daca luam in calcul popularitatea brandului ca pe unul dintre cei mai importanti factori in evaluarea valor