Potrivit statisticilor, numarul de cartele SIM active este mai mare decat populatia tarii.
Consumul „pe paine" de telefonie mobila al romanilor a depasit toate asteptarile inca de la aparitia primilor operatori, in urma cu 11 ani. Acum este printre putinii indicatori in care suntem mai inzestrati tehnic decat vest-europenii.
Francezii de la Orange Romania au sarbatorit ieri atingerea pragului de 10 milioane de clienti, anuntand consolidarea primului loc in clasamentul autohton al operatorilor de telefonie mobila. Recent, principalul competitor din piata, Vodafone, anunta ca la 31 decembrie 2007 avea 8,8 milioane de clienti. Urmatorul concurent, Cosmote, raporta inchiderea anului trecut cu un numar de trei milioane de clienti.
Chiar si pe baza acestor date neactualizate, comparand cu populatia tarii (circa 21,5 milioane de locuitori), ajungem la concluzia ca rata de penetrare a telefoniei mobile a trecut de 100% (fara a lua in considerare si serviciul Zapp - o tehnologie diferita de GSM -, care de ceva vreme a uitat sa-si anunte numarul de utilizatori, ramanand "in jur de o jumatate de milion", sau recentul service de 3G al cablistilor RCS-RDS).
Vorbareti si scriitori de SMS-uri
Recordul era previzibil, intrucat, inca de la jumatatea anului trecut, potrivit rapoartelor Autoritatii de Comunicatii, se ajunsese la o rata de penetrare de 90%. Iar in ultimii cinci ani, la fiecare 12 luni, rata de crestere a fost de cel putin 10 puncte procentuale. Poate mai surprinzator este ca la acest capitol devansam tari mult mai avansate tehnologic, precum Italia (50%) sau Franta (85%).
Explicatia acestei performante a telefoniei mobile de la noi a avut la baza slaba infrastructura de telefonie fixa. Astfel, telefonul mobil era vazut ca o necesitate. Astazi insa, „necesitatile" au crescut si un roman este inregistrat ca