Actorul Marcel Iureş revine în această seară, pe scena Odeonului, în premiera „Camera de hotel“, pusă în scenă de Alexandru Dabija. Trilogia analizează dramele psihologice ale cuplurilor care merită sau nu să aibă copii. Sursa: George Dăscălescu (Teatrul „Odeon“)
Merităm să avem copii? Iată o întrebare-cheie în trilogia „Camera de hotel“, care a fost montată de regizorul Alexandru Dabija şi se va juca în această seară, precum şi mâine-seară, de la ora 19.00, la Teatrul Odeon.
Toate cele trei momente ale spectacolului („Şmecherii“, „Pana de curent“, „Doamna „Kashfi“) se întâmplă într-un decor simplu, al unei camere de hotel, din care vedem un pat, precum şi o recepţie improvizată. Piesa, scrisă de dramaturgul Barry Gifford, a fost tradusă de regizor alături de Tamara Suşoi, având o distribuţie de excepţie: Marcel Iureş, Dorina Lazăr, Antoaneta Zaharia.
Copilul, axul trilogiei
„Tema copilului este axul trilogiei: într-un hotel se întâmplă trei episoade care au punct comun un prunc mort, unul invizibil şi, la final, unul vizibil. Tot backgroundul e profund psihologic, problema este unde te opreşti cu boala, cu latura psihologică, să dai o motivaţie, să dai o credibilitate, asta înseamnă transfigurare în teatru“, mărturiseşte Marcel Iureş, care îl interpretează pe personajul Boca în prima parte a trilogiei „Şmecherii“.
Antoaneta Zaharia o joacă, în acest episod, pe prostituata Darlene, care se culcă în final cu Louis (Mircea Constantinescu), un vechi prieten al lui Boca. Recepţionerul (Mugur Arvunescu) veghează toate întâmplările.
De la târfă la mamădisperată
Tânăra actriţă Antoaneta Zaharia reuşeşte performanţa să întruchipeze trei ipostaze cu totul deosebite: o târfă, o femeie care înnebuneş te de durere că şi-a pierdut copilul, pentru a juca, în final, o mamă modernă. „Aşa de bo