La aproape un an de zile de la începerea procedurii deinfringement împotriva României, din cauza introducerii taxei auto, autorităţile de la Bucureşti nu au căzut de acord cu experţii europeni asupra unei formule de calcul a taxei.
La aproape un an de zile de la începerea procedurii deinfringement împotriva României, din cauza introducerii taxei auto, autorităţile de la Bucureşti nu au căzut de acord cu experţii europeni asupra unei formule de calcul a taxei.
În prezent, Comisia Europeană a suspendat procedura juridică împotriva României cu privire la taxa de primă înmatriculare, ceea ce înseamnă că timpul nu mai curge, însă problema nu s-a rezolvat, a explicat Adrian Ciocănea, şeful Departamentului pentru Afaceri Europene (DAE). Mai mult, acesta a declarat că reprezentanţii Comisiei Europene analizează acum ultima variantă de calcul a taxei auto, cea transmisă de autorităţile române acum câteva zile, în care a fost introdus calculul în funcţie de emisiile de CO2 şi pentru maşinile Euro 3, care au inclus acest indicator în cartea tehnică. În urma introducerii în formula de calcul a emisiilor de CO2, taxa va fi redusă cu 5% pentru fiecare an de vechime la maşinile Euro 3. După transmiterea scrisorii cu modalitatea de calcul de către autorităţile române la Bruxelles şi după comentariile pe marginea noii formule de calcul, autorităţile de la Bucureşti au modificat pentru a treia oară formula. “Experţii europeni au avut câteva nemulţumiri în legătură cu unele elemente tehnice din propunerea autorităţilor române, însă acum acestea au fost corectate şi sperăm să primim un răspuns cât mai urgent cu privire la taxa auto‘‘, a explicat Adrian Ciocănea.
NEÎNŢELEGERI. Ieri, europarlamentarul social-democrat Adrian Severin a spus că din discuţiile avute cu unii comisari europeni a desprins concluzia conform căreia Comisia E