Dan Sucu, presedintele grupului de firme Mobexpert, cu activitati in industria mobilei, spune ca pe piata de profil exista o concurenta foarte puternica pe segmentul scazut si foarte ridicat de pret, insa nu si pe cel mediu unde compania este prezenta.
Cu toate acestea numarul discounterilor de mobilier in adevaratul sens al cuvantului este foarte mic. "Discountul este format din specialisti in alte domenii decat mobila precum Metro, Bricostore sau chiar si hipermarketuri care au pana la 100 de referinte de mobilier foarte vandute", spune Dan Sucu.
La nivel european nu exista retele specializate in discount de mobila, ci mai degraba retaileri regionali precum Sconto (Ungaria) sau Conforama (Franta) care nu sunt activi pe piata locala cu propriile magazine.
"In urmatorii ani vor incerca si jucatorii romani sa se dezvolte pe acest segment, dar vor exista si unul-doi specialisti regionali care vor incerca sa intre pe piata romaneasca", este de parere presedintele Mobexpert.
Pe de alta parte, nici piata nu este suficient de puternica pentru a sustine un discounter adevarat.
"Nu exista putere de productie in spatele discountului. Producatorii romani nu sunt discounteri adevarati. Retailerii polonzi sunt discounteri adevarati", a continuat Sucu.
In timp ce IKEA, cel mai nou intrat in retailul de mobila, activeaza pe segmentul de discount si putin pe cel mediu, Kika care in acest an urmeaza sa faca primul pas pe piata locala vine cu o gama cu care tinteste toate segmentele de pret. Exista de asemenea si zeci de importatori cu mobila high-end. Despre Mobexpert, Dan Sucu, spune ca se pozitioneaza pe segmentul mediu si putin peste mediu.
"Noi la Mobexpert ne-am hotarat clar care este plaja noastra de preturi. Ne-am definit clientul, am studiat cat am putut tipul de oferta care-l atrage si dezvoltam tipul respectiv de mobil