Daniel Negrescu, brand managerul de doar 29 de ani al producătorului constănţean, schimbă gusturile românilor în materie de vinuri. Acum se poartă sec şi roşu, iar Murfatlar a dat tonul. Tot Negrescu a întinerit marca şi a dublat vânzările Sursa: Codrin PrisecaruSursa: Reuters
1 /.
În biroul pe care îl are în sediul Murfatlar din Bucureştii Noi se calculează bugete, se pun pe hârtie oportunităţile pieţei şi sunt aşezate la loc de cinste proiectele de suflet: „3 Hectare“ şi „Lacrima lui Ovidiu“. Ideile lui Daniel Negrescu, cel care se ocupă de marca Murfatlar de mai bine de şapte ani, vin însă de pe podgoriile însorite de lângă Constanţa.
A schimbat radical imaginea producătorului de vinuri doar cu ceea ce ştia din facultate şi cu puţină inspiraţie de la „locul faptei“: Murfatlar nu mai este doar un vin roşu şi dulce, ci şi unul alb-sec, cota de piaţă a liderului producătorilor de vin din România s-a dublat în ultimii ani, iar imaginea i-a fost întinerită.
De şapte ani în vinuri
A ajuns la Murfatlar la sfârşitul lui 2001, ca proaspăt absolvent de Management la ASE. L-a recomandat o cunoştinţă, iar momentul a fost cel mai bun: a intrat în Departamentul de marketing, care tocmai îşi schimba echipa. A studiat piaţa de vinuri mai bine de şase luni, iar când a devenit junior în Departamentul de marketing cunoştea deja problemele de imagine cu care se confrunta Murfatlar şi ştia unde trebuie „atacat“.
„La vremea aia, habar nu aveam ce e industria de vinuri şi cu atât mai puţin ce e marketingul“, îşi aminteşte Negrescu. „Faptul că pentru o perioadă de timp am buchisit cifrele cu preferinţele consumatorilor şi împărţirea pieţei m-a ajutat enorm“, spune el.
Unul nou, altul vechi
Proiectele 100% Negrescu sunt „3 Hectare“ şi „Lacrima lui Ovidiu“, ambele specialităţi din portofoliul p