Angajatorii trebuie sa depuna, incepand din 2008, o declaratie distincta pentru contributiile datorate bugetului de asigurari sociale, fondului de sanatate si fondurilor speciale. Pana anul trecut, declararea contributiilor sociale si a impozitelor platite la bugetul de stat erau incluse in acelasi formular. Potrivit unui ordin al Agentiei de Administrare Fiscala, din 2008, angajatorii trebuie sa completeze lunar formularele 100 si 102. Exceptie fac microintreprinderile, persoanele fizice autorizate si fundatiile care depun declaratiile trimestrial sau semestrial.
Conform ordinului 101 din 2008, formularul 100 se depune pentru un numar de 35 de impozite datorate la bugetul de stat. Printre acestea se numara impozitul pe veniturile din salarii, veniturile din drepturi de proprietate intelectuala, din castigurile pe piata de capital, din dobanzi. Formularul 102 vizeaza cele 25 de contributii care se colecteaza la bugetul de pensii, fondul de sanatate, fondul de somaj si fondurile speciale.
Pana in acest an, formularul 100 cuprindea si obligatiile privind contributiile, avand denumirea declaratie privind obligatiile la bugetul general consolidat.
Obligatiile fiscale care trebuie declarate prin formularul 102 sunt: contributiile sociale datorate de angajator, contributiile sociale retinute de la asigurati, contributia angajatorilor la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale, contributia pentru finantarea unor cheltuieli de sanatate pentru produsele din tutun si pentru bauturi alcoolice, contributia pentru finantarea unor cheltuieli de sanatate din activitati publicitare la produsele din tutun si bauturi alcoolice.
Majoritatea companiilor trebuie sa depuna lunar cele doua formulare, pana pe data de 25 ale lunii. Exceptie fac microintreprinderile, asocierile fara personalitate juridica, persoanele fizice care desfasoara