Anul 2008 aduce bucures- tenilor inaugurarea unei noi linii de metrou, Nicolae Grigorescu - Linia de Centura, si inceperea procedurilor de finantare pentru magistrala Drumul Taberei - Piata Universitatii. Asa cum era de asteptat, alegerile locale vin impreuna cu promisiunile de proiecte si finantari de miliarde de lei.
Desi, timp de aproape 20 de ani, metroul a ramas la acelasi stadiu din punct de vedere al infrastructurii - statii si magistrale - actualul ministru al transporturilor si candidatul PNL pentru scaunul de primar general, Ludovic Orban, este de alta parere. El sustine ca, in mandatul sau, transportul subteran al Capitalei s-a dezvoltat cat in 17 ani si ca, daca este ales primar general, va scapa orasul de ambuteiaje prin dezvoltarea retelei de transport subteran.
EVZ: De ce ocolesc investitiile metroul din Bucuresti, domnule ministru? De la Revolutie si pana in prezent nu s-a mai rupt un tarnacop in pamant.
Ludovic Orban: Nu este adevarat. Anul trecut s-au investit sume importante in extinderea metroului pe tronsonul Nicolae Grigorescu - Soseaua de Centura si pe tronsonul Piata 1 Mai - Piata Chibrit - Laromet. Au fost efectuate lucrari in valoare de mii de miliarde.
Sapatura pe linia N. Grigorescu - Linia de Centura era deja facuta, tunelurile existau, la fel si in cazul Magistralei 4.
Ca sa dai in folosinta metroul, nu e suficient sa sapi.
E partea cea mai dificila si costisitoare ca timp si bani.
Sunt o serie de alte lucrari necesare.
Santierul din Magistrala 4, dintre 1 Mai si Pod Constanta, e deschis de pe vremea tovarasului. Ce aveti de spus despre asta?
Da, pentru ca acolo e o lucrare extrem de dificila pentru ca se subtraverseaza doua apeducte principale ale Capitalei, iar tehnologia care se foloses te acolo este extrem de complicata.
Colegii de