Din moment ce Ford Motor se apropie de incheierea tranzactiei prin intermediul careia renunta la Jaguar si Land Rover, producatorul american de automobile ar putea fi foarte aproape de finalul unei curse presarate de vanzari de active si care a reusit sa
Analistii avertizeaza ca Ford - care a renuntat la o serie de divizii, mergand de la agentia de inchirieri auto Hertz pana la brandul de lux Aston Martin - va trebui sa se concentreze acum asupra celorlalte operatiuni care ii aduc pierderi: productia si vanzarea de automobile in Statele Unite, scrie International Herald Tribune.
Compania a pierdut in ultimii doi ani peste 15 miliarde de dolari (9,7 mld. euro) si se afla in mijlocul unui proces de restructurare, care include inchiderea a saisprezece fabrici de pe piata nord-americana si renuntarea la zeci de mii de locuri de munca, in incercarea de a reveni pe profit incepand cu 2009.
Pentru a putea finanta acest proces, oficialii companiei se afla in negocieri cu indienii de la Tata Motors, care sunt interesati de achizitionarea brandurilor Jaguar si Land Rover. Insa, odata cu finalizarea acestei tranzactii, Ford se va afla in fata unei noi dificultati: imposibilitatea de a mai transforma active in bani lichizi, spun analistii.
Chiar daca producatorul ar putea decide vanzarea diviziei de servicii financiare sau a brandurilor Volvo si Mercury, asemenea miscari par foarte putin probabile pe termen scurt, in conditiile in care acestea nu au capacitatea de a aduce sume mari in conturile companiei.
"Odata ce negocierile privind vanzarea Jaguar si Land Rover vor fi finalizate, alte tranzactii vor fi greu de incheiat in perioada urmatoare", spune John Casesa, managing partner al firmei de de consultanta auto Casesa Shapiro Group. "Vanzarea Volvo ramane o solutie, insa acesta nu este un moment in care sa poti obtine un pret prea bun