Deschis în urmă cu zece ani, Restaurantul Shanghai se extinde în franciză în mallurile din ţară.
1 /.
Dornici să încerce lucruri noi, românii sunt deschişi bucătăriilor tradiţionale din diverse zone ale lumii. Astfel se explică de ce afacerile restaurantelor cu specific italian, chinezesc sau libanez merg din ce în ce mai bine. Deseori, după depăşirea anumitor reticenţe, cei care gustă pentru prima dată mâncarea chinezească devin clienţi fideli sau cel puţin ocazionali ai localurilor cu acest specific.
Sub sloganul „Mai bine să guşti o dată decât să auzi de o sută de ori!“, în Cluj-Napoca funcţionează astăzi o afacere pusă pe picioare cu zece ani în urmă de doi români şi un chinez: Restaurant Shanghai. În prezent, afacerea este condusă de asociaţii români şi cuprinde, pe lângă restaurantul de 100 de locuri din oraşul Cluj, care se ocupă şi de catering, cinci fast-fooduri. Toate acestea au contribuit la realizarea unei cifre de afaceri de 3,37 milioane de lei (peste un milion de euro) anul trecut.
Fără semipreparate
Patru dintre fast-fooduri sunt situate în zona ultracentrală a oraşului, în timp ce al cincilea se află în cadrul complexului Iulius Mall din Cluj. Iar pentru luna mai, compania are programată inaugurarea unui fast-food în Centrul „Armonia“ din Arad. „Servirea clienţilor cu mâncare chinezească de calitate, mai sănătoasă decât alte produse fast-food, într-un spaţiu cât mai plăcut“ - aşa defineşte afacerea pe care o promovează în sistem de franciză Istvan Szilagyi, directorul de dezvoltare al companiei.
Felurile de mâncare sunt pregătire pe loc, bucătarii Restaurantului Shanghai nefolosind semipreparate, ne spun reprezentanţii firmei. Printre cele peste 180 de feluri de bucate specific chinezeşti aflate în meniu, se găsesc specialitatea casei „Pui Shanghai“, ciorbe, gustări reci, vegetarie