Ascensiunea economiilor din India si China trimite unde de soc in boardurile companiilor europene si americane. Tendinta ameninta liderii multor industrii, in parte pentru ca reprezinta o mare sursa de forţa de munca ieftina. Dar, mai presus de orice, reprezinta o oportunitate. Pana in 2020, consumatorii din India si China vor avea cea mai mare putere de cumparare agregata din orice alta regiune populata a globului.
Poate ca cea mai mare parte a cresterii companiei dumneavoastra va fi generata din Vest, dar este foarte probabil sa fiti nevoiti sa priviti si in directia opusa.
Cele mai de succes companii vor fi in viitor cele care vor cauta tot mai departe si in profunzime oportunitati de crestere, un plus de eficienta si grupuri de consumatori valorosi, reuniti prin folosirea celor mai noi informatii si tehnologii de comunicare.
Numarul pietelor de nisa imune la tendintele globale este foarte mic si scade rapid.
Astazi, majoritatea companiilor sunt aproape implicit „internationale”. Astfel ca daca nu aveti activitati de comert sau parteneri de afaceri peste hotare, trebuie sa luati masuri repede. In caz contrar, capacitatea de crestere internationala va va fi pusa in pericol si veti pierde teren in fata rivalilor mai dibaci de pe piata locala.
Globalizarea se auto-alimenteaza, fiind predestinata sa se miste tot mai repede si sa se consolideze. Companiile mici si mijlocii isi pot stabili puncte de lucru in diverse locatii (pentru a profita de nivelul scazut de salarizare, stimulentele guvernamentale sau expertiza unica), dar le pot administra impreună, ca pe un intreg.
Cu cat compania creste mai mult, cu atat trebuie sa caute plusul de eficienta aferent externalizarii si colaborarii peste hotare. Si asta pentru ca marimea nu mai garanteaza si forţa. „Economiile de scara” si „barierele la intrare” n