Ludovic Orban promite că va inaugura linia de metrou Nicolae Grigorescu - Şoseaua de Centură şi va începe lucrările la o magistrală nouă. Sursa: Rompres
Anul 2008 aduce bucureştenilor inaugurarea unei noi linii de metrou, Nicolae Grigorescu - Linia de Centură, şi începerea procedurilor de finanţare pentru magistrala Drumul Taberei - Piaţa Universităţii. Aşa cum era de aşteptat, alegerile locale vin împreună cu promisiunile de proiecte şi finanţări de miliarde de lei.
Deşi, timp de aproape 20 de ani, metroul a rămas la acelaşi stadiu din punct de vedere al infrastructurii - staţii şi magistrale - actualul ministru al transporturilor şi candidatul PNL pentru scaunul de primar general, Ludovic Orban, este de altă parere. El susţine că, în mandatul său, transportul subteran al Capitalei s-a dezvoltat cât în 17 ani şi că, dacă este ales primar general, va scăpa oraşul de ambuteiaje prin dezvoltarea reţelei de transport subteran.
EVZ: De ce ocolesc investiţiile metroul din Bucureşti, domnule ministru? De la Revoluţie şi până în prezent nu s-a mai rupt un târnăcop în pământ.
Ludovic Orban: Nu este adevărat. Anul trecut s-au investit sume importante în extinderea metroului pe tronsonul Nicolae Grigorescu - Şoseaua de Centură şi pe tronsonul Piaţa 1 Mai - Piaţa Chibrit - Laromet. Au fost efectuate lucrări în valoare de mii de miliarde.
Săpătura pe linia Nicolae Grigorescu-Linia de Centură era deja făcută, tunelurile existau, la fel şi în cazul Magistralei 4.
Ca să dai în folosinţă metroul, nu e suficient să sapi.
E partea cea mai dificilă şi costisitoare ca timp şi bani.
Sunt o serie de alte lucrări necesare.
Şantierul din Magistrala 4, dintre 1 Mai şi Pod Constanţa, e deschis de pe vremea tovarăşului. Ce aveţi de spus despre asta?
Da, pentru că acolo e o lucrare extrem de difi