» Un accident de cale ferata, petrecut in 1968 si soldat cu moartea a zeci de persoane, a fost exploatat de comunisti pentru a arata opiniei publice ce se intampla cu cei care "saboteaza" bunul mers al socialismului.
» Impiegatul si acarul vinovati de tragedie au fost judecati in sala de asteptare a garii din Teius, judetul Alba, la proces fiind adusi 1.000 de ceferisti din intreaga tara.
» Autoritatile de atunci au omis sa spuna ca personalul CFR era insuficient si slab pregatit, iar starea infrastructurii, deplorabila.
» Intre 1961 si 1968 pe Caile Ferate Romane avusesera loc nu mai putin 14.200 de accidente soldate cu moartea a 114 persoane si ranirea altor 265.
In noaptea de 7 octombrie a anului 1968 trenul personal 3340 se afla garat in statia Bucerdea, judetul Alba. Deoarece existau restrictii de circulatie, acesta ar fi trebuit sa astepte trecerea acceleratului 340, care venea din sens opus, de la Blaj. Impiegatul de miscare din statia Bucerdea, Teodor Petrisor, a uitat insa sa-i transmita mecanicului aflat in personal dispozitia de modificare a graficului de mers, venita de la Blaj.
Cele doua trenuri au primit aproape concomitent "unda verde" de plecare si urmau sa circule pe aceeasi linie. In aceste conditii, tragedia a devenit inevitabila. Coliziunea, produsa in zorii zilei intre statiile de cale ferata Bucerdea si Craciunel, a fost devastatoare, iar bilantul, tragic: 22 de persoane au decedat, iar alte cateva zeci au fost ranite. Alaturi de impiegat, vinovat pentru tragedie a fost considerat si acarul Alexandru Cristea.
Despagubiti cu banii
de pe bilet
"Eu eram mic atunci. Mi-aduc aminte ca impreuna cu alti copii a doua zi dupa accident ne-am urcat pe un deal sa vedem ce se petrece. Am vazut numeroase elicoptere care aterizau in apropierea vagoanelor de tren. Erau masini