A fugit de acasă pentru a da admitere la actorie. Fără bani în buzunar, doar cu un geamantan făcut în grabă, a dormit pe unde a apucat: o noapte în parc, alta în gară. "Când motivaţia
A fugit de acasă pentru a da admitere la actorie. Fără bani în buzunar, doar cu un geamantan făcut în grabă, a dormit pe unde a apucat: o noapte în parc, alta în gară. "Când motivaţia este atât de mare, faci orice şi nu ţi-e greu", spune Ofelia Popii, nominalizată la premiile UNITER din acest an pentru cea mai bună actriţă în rol principal (Mefisto în "Faust").
Înainte să intre în pielea Diavolului în "Faust", piesă regizată de Silviu Purcărete la Teatrul Naţional "Radu Stanca" din Sibiu, Ofelia Popii a încercat să-şi înţeleagă personajul. "Am căutat care sunt argumentele lui. Are şi el dreptatea lui în toată povestea asta a pariului.
Este, de fapt, o victimă a propriei sale naturi (...) Mefisto este un personaj deasupra minţii noastre", declară actriţa. Ofelia Popii a debutat în 2001, în "Canibalii" (maiorul Schrekinger), regia Alexander Hausvater. A fost câinele morţii în "Othello" (regia Andry Zholdak), Wanda Serafim în "Gaiţele" (regia Florin Zamfirescu), îngerul lui Iov, în "Experimentul Iov" (regia Mihai Mănuţiu), Nataşa în "Trei surori" (regia Anca Bradu), d-na Linde în "Nora" (regia Radu Nica) sau Daisy în "Rinocerii", regia Tompa Gabor.
"Respiră şi mănâncă teatru pe pâine"
O joacă pe graţioasa Ofelia în "Hamlet", după Shakespeare, care a avut premiera, duminică şi luni, la Teatrul Naţional "Radu Stanca" din Sibiu. Regizorul piesei "Hamlet", Radu Alexandru Nica, o descrie astfel pe Ofelia: "Este un om dedicat teatrului. Trăieşte, respiră şi mănâncă teatru pe pâine".
Citiţi în "Adevărul literar şi artistic" de astăzi cum este Ofelia Popii, femeia-diavol din "Faust", în afara scenei. Într-un interviu acordat suplimentului nostru, actriţa ne