Un guvern tot mai vulnerabil pe măsură ce se apropie alegerile şi patronate tot mai îngrozite de deficitul de forţă de muncă. Angajaţii români au simţit că acum este momentul lor. Sezonul protestelor sindicale a debutat, ca de obicei, în sectorul public, printre cele mai tensionate sectoare numărându-se administraţia publică, educaţia şi cercetarea. Funcţionarii publici vor o creştere salarială medie de 20%, iar profesorii şi cercetătorii solicită creşterea buget
Un guvern tot mai vulnerabil pe măsură ce se apropie alegerile şi patronate tot mai îngrozite de deficitul de forţă de muncă. Angajaţii români au simţit că acum este momentul lor.
Sezonul protestelor sindicale a debutat, ca de obicei, în sectorul public, printre cele mai tensionate sectoare numărându-se administraţia publică, educaţia şi cercetarea. Funcţionarii publici vor o creştere salarială medie de 20%, iar profesorii şi cercetătorii solicită creşterea bugetului acordat domeniilor lor.
După cele două recente reprize de oprire a lucrului, care au dat peste cap traficul feroviar în întreaga ţară, feroviarii se declară în continuare nemulţumiţi de oferta de creştere a salariilor făcută de Ministerul Transporturilor (cinci procente din aprilie şi cinci procente din octombrie). Ei vor o majorare cu minimum 18% a lefurilor, ceea ce ar însemna pentru SNCFR, incluzând contribuţiile sociale şi impozitele ce trebuie plătite, cheltuieli suplimentare de circa 80 de milioane de euro pe an. Sindicaliştii de la căile ferate au anunţat că, dacă nu li se aprobă un miting în faţa Palatului Victoria pe 26 martie, vor intra în grevă generală între 24 şi 28 martie. În 2005, greva generală a ceferiştilor a produs pagube de peste un milion de euro pe zi. În prezent, o oprire a activităţii pentru cinci zile ar putea costa transportul feroviar până