Cei mai mulţi dintre clienţii Ikea care au intrat în magazinul din Băneasa în primul an de funcţionare sunt bucureşteni (80%), proprietarii apartamentelor în care locuiesc (90%), iar mai puţin de jumătate dintre ei (40%) nu şi-au întemeiat încă o familie, potrivit datelor furnizate EVZ de companie.
Preferinţele clienţilor pentru produse de mobilier şi decoraţiuni indică faptul că avem de-a face cu persoane practice. Retailerul de mobilă Ikea sărbătoreş te, vineri, un an de la deschiderea primului magazin, în zona de nord a Capitalei. Cei 2,7 milioane de clienţi care au intrat în Ikea în primul an de funcţionare - inclusiv din oraşele învecinate, precum Ploieşti, Piteşti, dar şi din cele mai îndepărtate, precum Cluj-Napoca sau Baia Mare - au cheltuit în medie 32 de euro fiecare pe produse de mobilă, accesorii şi decoraţiuni.
Pe segmentul de mobilier, cel mai bine s-au vândut dulapurile Pax (18.100 de bucăţi) şi biblioteca Billy (14.200 de bucăţi), precum şi canapeaua Ektorp (1.900). Românii au cumpărat, de fapt, produse utile şi mai puţin extravagante în design: cele două biblioteci sunt modulare şi pot fi combinate pentru a ob- ţine forme şi spaţii diferite.
Canapeaua este extensibilă, în condiţiile în care majoritatea canapelelor din portofoliul Ikea nu se pot transforma în pat. Pe segmentul de accesorii, cel mai bine s-au vândut ustensilele din bucătărie, iar la decoraţiuni - vazele şi pernele. Vânzările de 87 de milioane de euro înregistrate de Ikea la un an de la inaugurarea magazinului din Băneasa îl situează între primele 20 de unităţi din lume ale reţelei în funcţie de rezultatele din primele 12 luni de operaţiuni.
Prin comparaţie, cel mai mare magazin Ikea din lume - cel din Chicago - are vânzări anuale de 200 de milioane de dolari. Potrivit oficialilor Ikea România, unitatea este în prezent profitabilă din