Guvernul a aprobat Ordonanta de Urgenta privind organizarea si functionarea Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta 112. La initiativa Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Executivul a adoptat ieri, Ordonanta de Urgenta privind organizarea si functionarea Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta 112 (SNUAU). Actul normativ armonizeaza cadrul legislativ creat pentru înfiintarea Sistemului, cu situatia existenta în prezent.
"Începând de anul acesta, finantarea Sistemului 112 pe viitorii 5 ani va fi asigurata de la bugetul de stat si va acoperi functionalitatea completa a acestuia. Suma alocata pe fiecare an este de 38 de milioane RON", a declarat, la finalul sedintei de Guvern, Ministrul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Károly Borbély. Ordonanta de Urgenta aprobata astazi prevede de asemenea masuri pentru eficientizarea activitatii Serviciului 112 si alinierea acestuia la cerintele europene. Astfel, a fost identificata si solutia de localizare a apelurilor, indiferent de reteaua fixa sau mobila de pe care acestea sunt efectuate catre numarul unic de urgenta 112. Localizarea se va face în sistemul cell-id/sector-id si va permite identificarea pozitiei geografice în care se afla apelantul de telefonie mobila sau adresa fizica unde este instalat terminalul de telefonie fixa.
Ordonanta de urgenta prevede si masuri de sanctionare a apelurilor false sau abuzive la numarul unic 112, valoarea amenzilor fiind cuprinsa între 500 si 1.000 de lei.
Coordonarea SNUAU va fi asigurata de un Comitet National de Coordonare, al carui presedinte este Ministrul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, vicepresedintele – conducatorul administratorului SNUAU, iar ca membri, secretari de stat din Ministerul Internelor si Reformei Administrative, Ministerul Sanatatii Publice, precum si unul dintre vicepresedintii Autoritat