Profilul managerilor care fac un MBA este foarte diferit de al celor care aleg un EMBA.
Managerii care aleg un program care se desfasoara full-time au, de cele mai multe ori, drept scop schimbarea carierei, a angajatorului, o functie superioara sau un salariu mai mare. Vor sa si invete, desigur, dar principalul scop este o schimbare radicala de acest fel. "Depinde foarte mult de obiectivele tale cand faci un MBA", spune John Walsh, director al programului de Executive MBA oferit de International Institute for Management Development (IMD) din Elvetia, una dintre cele mai prestigioase scoli europene.
Pe de alta parte, desi poate suna putin cinic, cresterile salariale sunt principalele criterii pe baza carora sunt ierarhizate programele de master in afaceri.
Pe de alta parte, indiferent de cat de bine este ales un program, succesul unui MBA depinde de perspectiva pe care o au angajatorii asupra rezultatelor absolventilor la final.
Peste 90% dintre studentii programului de EMBA al IMD sunt sponsorizati de companii, si cum varsta medie este 38 de ani, ei nu folosesc programul de EMBA pentru a schimba angajatorul sau pentru a promova. "Studentii nostri nu definesc succesul printr-un salariu mai mare, ci prin obtinerea unor instrumente care sa ii ajute sa isi faca munca mai usor si mai bine", spune directorul de program.
Walsh spune ca unul dintre exemplele pe care le da studentilor sai cu privire la utilitatea unui master de business este cel al unui fost absolvent al IMD, care era angajat al companiei producatoare de componente de calculator Logitech. In timpul unei prezentari pe care o tinea in fata colegilor sai de Executive MBA, unul dintre acestia i-a atras atentia ca este destul de deranjant ca atunci cand faci o prezentare sa nu te incadrezi in timp, dar este la fel de suparator si sa te tot uiti la ceas in timpul ce vor