NBC cumpara 35% din actiunile DriverTV cu 6 milioane de dolari (3,8 milioane euro), in conditiile in care profitul anual companiei preluate a fost de 8 milioane de dolari (5,07 milioane euro) anul trecut.
NBC Universal va cumpara o parte considerabila din DriverTV, site si canal video specializat in videoclipuri destinate cumparatorilor de masini. Acest lucru se datoreaza efortului NBC de a castiga mai mult din publicitatea online a industriei de automobile, relateaza Wall Street Journal.
Castigurile DriverTV din publicitate vin, in parte, de la producatorii de automobile, insa oficiali ai companiei declara ca vor atrage si alti advertiseri din industria auto, cum sunt cei care se ocupa de asigurari.
Spre deosebire de majoritatea reclamelor de la TV si de cele din print, fiecare videoclip in parte poate genera mai multe castiguri.
In primul rand, producatorii de automobile, cum sunt General Motors, Ford sau Toyota, ii platesc pe cei de la Radical Media pentru ca acestia sa creeze videoclipuri cu durata de trei minute, care sa sublinieze linia si caracteristicile masinilor produse de ei, scrie Wall Street Journal.
Apoi, acestia platesc DriverTV de fiecare data cand cineva le vizualizeaza videoclipul pe site. De asemenea, producatorii de masini pot cumpara si bannere publicitare pe acest site.
Tranzactia incheiata intre DriverTV si NBC face parte din planul celei din urma companii de a cumpara, in viitor, cat mai multe actiuni din firme digitale, ajungand, astfel, sa detina o buna parte din industria digitala.
NBC si DriverTV se afla in concurenta cu alte siteuri populare, cum sunt cele de cautare – Edmunds.com, AOL Auto si Autotrader.com. De asemenea, dealerii auto au lansat in mod agresiv programe pe siteuri care ofera cumparatorilor posibilitatea de a proba, virtual, masina respectiva, scriu jurnalistii Wall Street.