Deocamdata, in Romania nu se poate vorbi despre o inflatie de programe de MBA, desi in ultimii ani au intrat pe piata tot mai multi jucatori noi. "Este loc pentru toata lumea. Piata nu este dezvoltata nici macar la 20-30% din potentialul sau real. A existat un boom in ceea ce priveste interesul fata de programele de MBA in urma cu cativa ani, insa in prezent piata s-a mai asezat", spune Gabriela Hartescu, deputy director pentru Romania al Intercollege IBS, institutia partenera a City University of Seattle (CU) pe piata locala.
Piata locala mai poate suporta intrarea altor scoli de MBA, cu atat mai mult cu cat majoritatea institutiilor care ofera programe de instruire manageriala se afla in Bucuresti. "Sunt zone dezvoltate din punct de vedere economic in tara care nu sunt acoperite. Am avut oameni din Oradea, Deva sau Timisoara care si-au luat concediu si au venit la Bucuresti pentru a face un MBA", afirma Hartescu.
Cu toate acestea, cerinta e in continua crestere. "Unii angajatori conditioneaza accederea pe anumite pozitii de management de o diploma de MBA. In urma cu cativa ani ne speriam la gandul ca MBA-urile ar putea deveni o moda, in sensul in care tot mai multa lume parea sa considere ca e de 'bon ton' sa ai o astfel de diploma", spune Hartescu. Practic, explica ea, oricine poate urma un program de MBA, dar managerii trebuie sa fie pregatiti pentru situatia in care la un interviu tehnic de angajare o astfel de diploma sa nu raspunda cerintelor angajatorului.
Un MBA iti dezvolta capacitatea de a sesiza oportunitatile si de a lua decizii rapide in situatii concrete. "Acestea sunt avantaje care se adauga dezvoltarii abilitatilor de comunicare si posibilitatilor de networking." Programul de MBA al City University of Seattle din SUA s-a realizat in parteneriat cu Institutul Bancar Roman pana anul trecut, iar de atunci se face impreuna cu Universit