Grupul german de retail Metro Group a inregistrat anul trecut in Romania, prin cele doua divizii Metro Cash & Carry si Real, vanzari totale de 1,957 miliarde euro, in crestere cu 29,5% comparativ cu 2006, informeaza compania.
Vanzarile grupului au crescut cu 6%, ajungand la 31,6 miliarde de euro, in timp ce cresterea EBIT a fost mult mai pronuntata. Veniturile inainte de plata dobanzilor si impozitelor (EBIT) au crescut cu 11,9 %, pentru a ajunge la 1,2 miliarde d euro in anul fiscal 2007, potrivit datelor emise de companie.
Activitatea internationala s-a dovedit a fi un factor important al succesului si a avut o contributie de 82% in vanzarile societatii din anul 2007. Astfel, Metro Cash & Carry Romania a inregistrat prin cele 23 de centre de distributie operate la noi in tara vanzari de 1,5 miliarde de euro, mai mari cu 11,3% fata de anul 2006 cand a raportat vanzari de 1,4 miliarde de euro.
"Doresc sa mentionez faptul ca, desi anul 2007 a fost un an destinat consolidarii afacerii, neavand loc deschideride noi magazine in Romania, cifra de afaceri a METRO Cash & Carry Romania a atins nivelul de1,590 miliarde de euro” , a declarat Francois Oliver (foto), director general al METRO Cash & Carry Romania si Moldova.
In prezent, Metro opereaza in Romania 37 de magazine din care 23 unitati Metro Cash & Carry si 14 unitati Real. Compania opereaza cu sase unitati mai mult decat in 2006, toate aceste magazine deschise anul trecut apartinand de altfel diviziei Real.
Metro Cash & Carry Romania nu a mai inaugurat in ultimii doi ani nici un magazin nou, ci s-a bazat doar pe modernizarea celor existente. Procesul presupune o gama variata si imbunatatita in raionul de produse proaspete, echipamente noi, conforme cu normele internationale de calitate, o noua linie de vitrine pentru produsele congelate si extinderea suprafetelor de vanzare pentru diferi