Executivii romani sunt ambitiosi, dornici sa invete si muncesc mult, insa nu se poate vorbi despre ei ca despre o categorie aparte, diferita de modelele culturale si de business din alte tari.
Una dintre cele mai frecvente greseli pe care le fac managerii de pretutindeni este faptul ca nu comunica suficient. "Managerii ar trebui sa isi puna mai multe intrebari cu privire la felul in care conduc companiile si incotro conduc businessul si sa comunice apoi aceste lucruri in organizatii", spune Bodo Schlegelmilch, decanul WU Executive Academy din cadrul Universitatii de Stiinte Economice si Administrative din Viena, care ofera pe piata locala programul de EMBA al universitatii austriece.
Intrebari de genul "Suntem relevanti in piata?", "Facem bine ceea ce facem?", "Spre ce ne indreptam?" ar trebui sa figureze in agenda oricarui executiv. "Multi dintre cei care conduc organizatiile sunt prea blocati in planuri pe termen lung. Cel mai mult gresesc managerii la capitolul abilitatilor interpersonale si in chestiuni de leadership. Cat priveste abilitatile tehnice, acestea reprezinta o chestiune de igiena si majoritatea managerilor stau bine din acest punct de vedere. La nivel de soft-skills apar problemele."
Romanii nu fac exceptie in acest sens, dar nici nu se poate generaliza vorbind despre un tipar in care acestia se incadreaza. "Aveti la fel de multi manageri buni sau rai ca peste tot in lume", este de parere decanul WU Executive Academy.
Scepticismul unora fata de programele de MBA nu este justificat, cu atat mai mult cu cat piata programelor de instruire manageriala trebuie privita in context international. "Romania nu este o insula. Trebuie sa privim atitudinea fata de MBA sau Executive MBA intr-un cadru global. Orice manager, din orice tara din lume, vrea sa aiba dupa ce a finalizat un program o diploma sau un certificat care sa ateste ca