Daca la inceputul anilor '90 era usor sa faci afaceri in Romania, in prezent lucrurile s-au schimbat, competitia este tot mai puternica, iar principiile de business care se aplicau in urma cu 17 ani nu mai functioneaza.
"Managerii romani nu au timp de pierdut. Cel mai bun lucru care se intampla in acest moment este faptul ca oamenii din business incep sa isi planifice destinatia : in patru-cinci ani vreau sa ajung acolo, pe acea pozitie, in acea companie", spune Robert Zanescu, director de operatiuni al CEU Business School Romania.
Cu toate acestea, managerii romani inca reactioneaza din inertie cand vine vorba de alegerea unui MBA, cei mai multi alegand scolile care au incheiate parteneriate corporatiste cu angajatorii lor.
"Timp de 17 - 18 ani a existat o presiune in Romania pentru a realiza lucruri. Managerii romani au mers cu 'viteza a patra si cu viteza a cincea', iar acest ritm se va pastra si in continuare", mai explica el. In aceste conditii, managerii vor un return on investment cat mai rapid si mai complet.
Pentru un student de MBA, cea mai importanta este perspectiva practica, cea care poate genera schimbarea in cariera. "Vrem sa cream lideri transformationali, oameni care sa administreze schimbarea si care sa joace un rol activ nu doar in businessul regional, ci si in cel local."
Pe piata de MBA, acum este "momentul adevarului", intrucat managerii romani au o oferta complexa de programe din care sa aleaga, iar scolile se pot pozitiona pe diferite nise. "Acesta este momentul in care este bine sa fii pe piata". Mai mult, tot mai multi studenti vor sa plateasca din surse proprii pentru programele de MBA sau Executive MBA, ceea ce demonstreaza dezvoltarea spiritului antreprenorial. "Incercam sa limitam numarul companiilor care platesc integral pentru programele de EMBA, pentru ca noi consideram ca daca investesti maca