Valoarea pieţei de bunuri de larg consum a crescut anul trecut cu 19,5%, ajungând la peste 20 miliarde de euro Departe de a fi afectată de scandalurile iscate în ultima vreme, piaţa de
Valoarea pieţei de bunuri de larg consum a crescut anul trecut cu 19,5%, ajungând la peste 20 miliarde de euro
Departe de a fi afectată de scandalurile iscate în ultima vreme, piaţa de retail şi-a marcat şi anul trecut profiturile. Vânzările au fost în creştere, iar asta o arată cel mai bine cifrele statistice. Astfel, potrivit unui studiu realizat de companie de cercetare de piaţă MEMBR, piaţa bunurilor de larg consum a crescut anul trecut, faţă de 2006, cu 9,9% în volum şi cu 19,5% valoric.
Cea mai mare contribuţie la acest avans l-a avut segmentul băuturilor, care a urcat cu 24,6% din punct de vedere valoric, respectiv cu 14,5% ca volum al vânzărilor.
După băuturi, cele mai multe produse pe care românii le-au pus în coşuri au fost cele alimentare, marcând astfel o creştere de 4,8% în volum şi de 16,9% în valoare. Raportat la volumul vânzărilor, produsele nealimentare au crescut cu 10,9%, iar ca valoare cu 12,8%. În ceea ce priveşte ponderea produselor-alimentare, nealimentare şi băuturi - în total piaţă de bunuri de larg consum, şi anul trecut, băuturile au asigurat cea mai mare parte.
Alimentele, pe locul doi
Potrivit datelor MEMBR, piaţa băuturilor a înregistrat în 2007 aceeaşi majorare a cotei de piaţă, de 1,8%, atât ca volum, cât şi ca valoare a vânzărilor în totalul FMCG. Din punct de vedere al volumului, băuturile au avut anul trecut o pondere de 45,5% şi de 44,2% ca valoare.
Pe de altă parte, cota de piaţă a produselor alimentare a scăzut în volum cu o pondere similară, de 1,9%, până la 39,8% în totalul FMCG. În perioada analizată, sectorul nealimentar a înregistrat o creştere nesemnificativă a cotei în volum, de 0,01 puncte pro