Retailerul de mobila IKEA a reusit in primul an de functionare pe piata romaneasca sa inregistreze afaceri de 87 mil. euro prin intermediul unui singur magazin, valoare de peste doua ori mai mare fata de estimarile initiale.
Tinand cont de faptul ca, potrivit ultimelor estimari, piata de mobila si decoratiuni din Romania are o valoare de aproximativ 1,1 miliarde de euro, IKEA a reusit intr-un singur an si prin intermediul unei singure unitati sa ajunga la o cota de piata de aproximativ 8%.
"Nu a fost o estimare pesimista, ci una realista, dar care a fost depasita mai ales datorita dezvoltarii segmentului imobiliar pe piata locala. Magazinul din Romania se afla in primele 20 de magazine IKEA din lume in ceea ce priveste vanzarile si este comparabil cu orice alta unitate care functioneaza in Europa de Vest", a declarat Cornel Oprisan, directorul general al IKEA Romania. Acesta a precizat ca din punct de vedere operational magazinul este profitabil, dar nu a indicat nivelul profitului net inregistrat de unitate.
"A face publica o astfel de informatie ar insemna sa le dam de veste competitorilor nostri cati bani avem pentru investitii", a mai precizat Oprisan.
Potrivit reprezentantului IKEA, locatia urmatorului magazin ar putea fi anuntata in luna mai, in conditiile in care compania estima deschiderea celui de-al doilea magazin in octombrie, anul acesta. Principalul factor care a dus la depasirea acestui termen este situatia de pe piata imobiliara.
"Estimez ca in luna mai vom putea anunta care va fi locatia pentru urmatorul magazin IKEA. Tot atunci vom putea spune daca este vorba de unul sau de doua magazine. Oricum, nu cred ca urmatorul magazin va fi in Bucuresti. Deocamdata, nu am cumparat si nu am semnat niciun contract", a mai precizat Oprisan.
Pentru deschiderea unui magazin sunt necesare intre 12 si 14 luni, ceea ce i