Eckard Cordes, directorul executiv al Metro Group Grupul german, care detine 5% din retailul romanesc, ar putea intra si in comertul cu electronice. Divizia de cash&carry va deschide noi magazine.
Grupul german Metro, cel mai mare jucator din comertul romanesc, a avut vanzari de 1,95 mld. euro anul trecut pe piata locala, in crestere cu aproape 30% fata de anul anterior. Metro, care a deschis lista investitorilor straini in comertul cu bunuri de larg consum din Romania in anul 1996, a ajuns la al doilea miliard de euro in 2007, dupa ce a intrat cu a doua divizie, Real Hypermarket si la trei ani dupa realizarea primului miliard de euro in comertul local.
"Piata locala este foarte dinamica si de aceea nu avem planuri concrete pentru extinderea Real in Romania dupa 2010, insa probabil ca nu ne vom opri la 21 de hipermarketuri, ci vom cauta noi oportunitati de expansiune a retelei", a afirmat Eckard Cordes, directorul executiv (CEO) al Metro Group.
Cordes a spus ca grupul cauta noi piete in Europa de Est pentru magazinele de electronice Media Markt si Saturn, ale caror vanzari au fost impulsionate anul trecut de pietele externe. "Daca vom decide sa intram in retailul de electronice in Romania, nu vom face achizitii, pentru ca strategia noastra prevede o dezvoltare organica a acestei divizii", a precizat Cordes.
Reteaua Metro Cash & Carry Romania a raportat o crestere de 11,3% a cifrei de afaceri anul trecut, pana la 1,59 mld. euro, in timp ce hipermarketurile Real au inregistrat vanzari de aproape cinci ori mai mari fata de 2006, ajungand la o cifra de afaceri de 367 mil. euro, pe fondul expansiunii retelei cu 6 unitati.
"Avem planuri de expansiune pentru Metro Cash & Carry pentru 2008. Sunt zone pe care nu le acoperim inca, de aceea cautam oportunitati pentru extinderea retelei pe piata romaneasca", a declarat Frans Muller