Potrivit statisticilor, peste 60% din cei care aleg sa-si schimbe locul de munca iau aceasta decizie din cauza neintelegerilor cu colegii sau sefii.
Disputele la locul de munca intre angajati tind sa devina o constanta in interiorul oricarei organizatii. Fie ca este vorba despre o simpla divergenta de opinie sau un repros fata de munca prestata, discutiile care apar determina o pierdere inutila de timp, fapt ce se reflecta direct in productivitatea profesionala.
"M-am certat cu seful zilele trecute si asta imi afecteaza serios puterea de concentrare. Motiv pentru care ma gandesc serios sa imi caut de lucru in alta parte". Sunt cuvinte pe care le auzim tot mai des in ultima vreme printre prietenii si apropiatii nostri. Iar solutia nu este deloc una simpla.
40% din timpul petrecut la serviciu se pierde
Specialistii in resurse umane sustin ca acei care ar trebui sa se implice in temperarea acestor probleme sunt angajatii din top-management. Insa ce facem atunci cand chiar sefii nostri se afla intr-un conflict, fie el si nerostit, cu cineva din companie?
Studiile de specialitate arata ca persoanele implicate in conflictele din interiorul unei organizatii pierd pana la 40% din timpul alocat activitatii de la locul de munca. Desi cazurile sunt frecvente, companiile care se confrunta cu astfel de situatii refuza sa dea detalii concrete din interior.
Mai mult decat atat, cele mai multe prefera sa-si rezolve problemele "in-house" decat sa apeleze la o firma specializata in medierea conflictelor. "Se poate ajunge ca acei aflati in conflict sa petreaca in medie mai mult de 40% din timp in discutii pe tema aceasta. Iar cand spun acest lucru, tin cont de realitatile efective din cadrul organizatiilor", spune Vlad Nedelcu, managing partner al companiei Mediators, singura specializata in medierea conflictelor de la locul