Detergenţii de rufe, şerveţelele umede pentru igiena copiilor, deodorantele şi şampoanele deţineau, la sfârşitul anului trecut, cea mai mare pondere în totalul categoriei «non-food», ca valoare a vânzărilor. Faţă de anul 2006 însă, detergenţii şi deodorantele au pierdut 2,6%, respectiv 1,2% din piaţă. Piaţa detergenţilor este disputată de trei mari jucători internaţionali: Procter & Gamble (cu mărcile Bonux, Tide şi Ariel), Unilever (Bona, Dero �
Detergenţii de rufe, şerveţelele umede pentru igiena copiilor, deodorantele şi şampoanele deţineau, la sfârşitul anului trecut, cea mai mare pondere în totalul categoriei «non-food», ca valoare a vânzărilor. Faţă de anul 2006 însă, detergenţii şi deodorantele au pierdut 2,6%, respectiv 1,2% din piaţă.
Piaţa detergenţilor este disputată de trei mari jucători internaţionali: Procter & Gamble (cu mărcile Bonux, Tide şi Ariel), Unilever (Bona, Dero şi Omo) şi Henkel (Persil, Rex şi Perwoll). Aceştia sunt urmaţi, la mare distanţă, de Evyap (Fax) şi Hayat Kimya (Bingo, Dax). Potrivit monitorizărilor MEMRB, cei cinci producători deţineau, la sfârşitul anului trecut, 94,6% din vânzările cantitative de detergenţi, respectiv 96,5% din valoare.
Analizând evoluţia din ultimii ani a acestui segment, constatăm o schimbare în comportamentul de cumpărare al românilor: se optează din ce în ce mai mult pentru brandurile poziţionate pe segmentul premium, pentru cantităţile mari, pentru variantele „2 în 1“ (detergent plus balsam sau detergent plus înălbitor), iar locul de achiziţie preferat este supermaketul sau hipermarketul.
Piaţa detergenţilor de rufe este a treia, ca mărime, în topul vânzărilor de bunuri de larg consum (FMCG). Totuşi, în 2007, s-a înregistrat o scădere a vânzărilor pe acest segment.
„Motivul ce a