Retailerul suedez de mobila IKEA a raportat, in primul an de pe piata romaneasca, vanzari de 87 de milioane de euro, peste asteptarile initiale care preconizasera un volum de vanzari de 40 de milioane de euro. Pentru ultimele sase luni ale anului, compania se asteapta la dublarea vanzarilor, urmand ca in 2009 sa fie deschis un al doilea magazin IKEA, cel mai probabil in provincie.
In primul sau an de activitate pe piata retailului de mobila, IKEA Romania, operata in sistem de franciza de Moaro Trading SRL, a inregistrat un numar de 2,7 milioane de vizitatori in magazinul din zona Baneasa, care au achizitionat 11 milioane de produse de mobilier, accesorii si decoratiuni. Cele mai vandute produse au fost cele din gama Pax, Billy si Extorp.
“IKEA Romania este o afacere profitabila din punct de vedere operational, magazinul din Baneasa situandu-se, ca nivel al vanzarilor, printre primele 20 din intreaga lume IKEA, in care cele mai mari afaceri le inregistreaza magazinul din Chicago, cu 200 de milioane de dolari”, a declarat Cornel Oprisan (foto), retail manager in cadrul companiei.
Principalele orase vizate pentru alegerea urmatoarei locatii a celui de-al doilea magazin IKEA sunt: Constanta, Cluj, Galati, Iasi, Brasov si Bucuresti.
"Este imposibil din punct de vedere fizic sa deschidem un nou magazin IKEA anul acesta in Romania, in conditiile in care dureaza 12-14 luni pana pui pe picioare o astfel de operatiune. Bucurestiul este o piata foarte mare, insa nu cred ca vom deschide cel de-al doilea magazin IKEA in Bucuresti", a mai precizat Oprisan.
Retail managerului IKEA Romania a declarat ca isi mentin planul de a deschide cate un nou magazin pe an, iar ca amplasament se va merge pe formula parcului de retail.
Pentru magazinul din provincie, oficialii IKEA se asteapta sa obtina un nivel al veniturilor de 50% fata de rezultatele inreg