Industria publicităţii, domeniu cu miză financiară impresionantă, nu este întotdeauna un domeniu al fair-play-ului. Fenomenul ghost, care se referă la înscrierea la festivaluri cu miză mai mare sau mai mică a unor reclame ce nu au rulat niciodată, nu vizează exclusiv un spot tv sau un print.
Industria publicităţii, domeniu cu miză financiară impresionantă, nu este întotdeauna un domeniu al fair-play-ului. Fenomenul ghost, care se referă la înscrierea la festivaluri cu miză mai mare sau mai mică a unor reclame ce nu au rulat niciodată, nu vizează exclusiv un spot tv sau un print.
Există, din păcate, agenţii care trăiesc exclusiv din campanii ce le sunt servite pe tavă de persoane cu background politic “solid”. Campanii pe care le fac foarte prost, pe bani foarte mulţi. Victor Dobre, directorul executiv al IAA România (International Advertising Association), e la curent cu existenţa acestor “agenţii clientelare care apar pe conturi publice. Ele concurează la licitaţii de unele singure.
Aranjamente. Dintr-un motiv simplu: pentru că nu se mai bagă alte agenţii civilizate. Şi asta pentru că tot ce însemna în perioada 2000-2004 cont public şi la care agenţiile de bună-credinţă încă participau s-a dovedit a fi un aranjament. Există acum mentalitatea că tot ce vine de la autoritatea guvernamentală sau de la autorităţi publice este “şpăguibil, aranjabil” cu clienţi “de casă”. “Aşadar, în acest moment, zona licitaţiilor iniţiate de ministere sau de instituţii guvernamentale este lovită de un soi de tabu.” Victor Dobre şi-a manifestat deschiderea spre o relaţie fair cu autorităţile, dar începutul dialogului încă se lasă aşteptat: “În ceea ce priveşte IAA, noi am fost întotdeauna deschişi şi am afirmat cu orice ocazie că putem fi interfaţa dintre autorităţi şi lumea publicităţii, garantul că acel cont nu se pretează la «şpagă», că v