Ce ar dori sa aiba la dispozitie un critic literar al virtualitatii, in afara de cartile electronice de pe LiterNet, de putinele bloguri reusite sau de citeva site-uri de literatura unde gasesti inclusiv un material literar multimedia precum videopoemele? Cam putine platforme literare, si acestea dezamagitoare si nereprezentative. Spre exemplu, echivalentul YouTube-ului, la nivel scriptic, este Scribd (scribd.com). Deviza este: „Publish Yourself Online“ folosind iPaper, ignorind drepturile de autor in logica dubla a sloganului „free information“, informatie libera si gratuita.
Pe Scribd, materialul nu mai este unul video, cu privilegierea culturii imaginii si a sunetului, ci unul in primul rind textual (desi un text poate fi convertit si ascultat in format audio), regasind, in plan ideal, dimensiunea unei lecturi „clasice“. Aici poti cauta dupa un cuvint-cheie, poti vedea care sint cele mai recente texte adaugate, cele mai citite, cele mai discutate sau poti accesa direct documentele introduse de prieteni. Daca aici poti sa te bucuri de Harry Potter, de mitologia greco-romana sau de vechi ori noi teorii stiintifice, istorice sau medicale, tot aici poti sa dai de documente religioase rastalmacite sau de materiale politice de propaganda sau de campanie electorala.
in plus, Scribd este locul unde poti sa incarci documente, sa le imparti cu restul lumii, sa comunici cu membrii comunitatii, sa te atasezi de grupuri cu interese comune, sa iti personalizezi cautarile si sa explorezi biblioteca tematica in orice limba. Spatiul cultural asiatic se intilneste in aceeasi platforma cu cel american, african sau european, fara ca fiecare sa-si piarda ceva din amprenta locala, regionala sau nationala, fie ca aceasta este o traditie conceptuala sau limba insasi. Pentru unii, limba poate fi o bariera in adresarea catre majoritate sau catre diverse minoritat