Pierderea masiva de clienti de telefonie fixa din ultimii ani, aprecierea leului, consolidarea unei parti mai mari a pierderilor Cosmote, precum si costurile generate de un control fiscal, au adus companiei Romtelecom o pierdere neta de peste 21 milioane euro in 2007. Directorul general al Romtelecom, Yorgos Ioannidis, se bucura ca a stopat pierderea de clienti pe telefonie fixa, pentru 2008 estimeaza dublarea numarului de clienti la serviciile de televiziune digitala si Internet si vede intrarea in mod sigur pe profitabilitate a companiei in 2010.
Ioannidis: Vrem sa ne pastram clientii fara sa reducem tarifele serviciilor
Pierderile de clienti de telefonie fixa inregistrate in ultimii doi ani s-au reflectat in scaderea cu circa 2,6% a veniturilor operationale in 2007, care au ajuns la 871,8 milioane euro. Viteza de pierdere pe segmentul de telefonie fixa nu a putut fi acoperita de rezultatele pozitive generate de celelalte servicii ale operatorului. Numarul de linii de telefonie fixa a scazut de la 3,9 milioane in 2005, la 3,4 milioane in 2006, anul trecut ajungand la aproximativ 3 milioane linii telefonice.
"Am oprit aceasta sangerare si am primit aprecierea unui semnificativ segment al pietei. Vom lupta sa ne mentinem numarul de clienti si chiar sa crestem acest numar. Va fi o provocare sa gasim solutii sa ne pastram clientii fara sa reducem tarifele. Nu vrem sa intram intr-un razboi al preturilor, dar vrem sa aducem valoare adaugata tuturor serviciilor noastre. Spre exemplu, cei care au servicii de voce vor primi in plus si alte servicii. Asta inseamna investitii uriase nu numai in tehnologie, ci si in schimbarea modului de a gandi la nivelul intern al companiei. Anul trecut, am stopat pierderea numarului de clienti, pentru acest vrem schimbarea ADN-ului companiei", a declarat joi, Yorgos Ioannidis, in cadrul unei intalniri cu rep