În cheltuielile românilor, ponderea băuturilor alcoolice şi răcoritoare a devansat-o pentru prima oară, anul trecut, pe cea a produselor alimentare. Din sumele alocate băuturilor, 40% se duc spre cele alcoolice, iar 60% spre răcoritoare. În frunte se află berea şi sucurile acidulate.
Cheltuielile cu băutura au reprezentat anul trecut aproape jumătate din coşul zilnic de consum al românilor.
Conform unui studiu al companiei de cercetare MEMRB, românii şi-au cheltuit banii astfel:
> 44,5% pe băuturi
> 41% pe mâncare
> 14% pe produse de îngrijire personală şi a casei.
Vânzările de whisky au fost dinamizate de reducerea preţului cu 40% după integrarea în Uniunea Europeană. Efectul a fost alocarea de către români a unor sume mai mari pentru acest produs, devenit mult mai accesibil.
Berea s-a scumpit anul trecut cu peste 10%, însă acest lucru nu a determinat scăderea vânzărilor, ba dimpotrivă.
Românii cheltuiesc mai multpe băutură decât pe mâncare,întrucât se orienteazăspre produse mai scumpe,precum whisky şi şampanie, rezultădintr-un studiu al companiei decercetare MEMRB.
Cheltuielile cu băutura au reprezentatanul trecut aproapejumătate - 44,5% - din bugetul rezervatpentru bunurile de largconsum, mâncarea - puţin peste41%, iar produsele de îngrijire personalăşi a casei - 14%.
În 2006, mâncarea deţinea opondere mai mare decât băutura încoşul zilnic de consum al românilor,însă în 2007 balanţa s-a inversat.
Bem produse mai scumpe
Vânzările de băuturi au crescutanul precedent cu 14% în volum şi24% în valoare. „Creşterea în volumne arată că românii cumpără maimultă băutură. Creşterea mai mare pevaloare se poate explica prin douăscenarii - fie creşterea preţurilor, fiecreşterea în volum a categoriilor maiscumpe într-o mai mare măsură“,explic