Cei sase berlinezi de la Jazzanova au pus bazele colectivului de DJ in 1995, dupa ce s-au intilnit si au pus muzica impreuna in clubul Delicious Doughnuts. Alexander Barck, Claas Brieler, Jürgen von Knoblauch, Roskow Kretschmann, Stefan Leisering si Axel Reinemer si-au dat seama ca impartaseau acelasi scop, anume cel de a-si pune laolalta influentele pentru a crea un sunet nou care sa aduca tribut aproape oricarei forme de muzica de dans din ultimele citeva decade.
Sau, cum se exprima chiar ei, „toata lumea cu radacini in muzica neagra, si putin din cea alba, de asemeni“, un mod mai simplu de a spune jazz, funk, samba, hiphop, triphop, electro si bucatele din multe alte genuri.
Un an mai tirziu, cei sase s-au transformat intr-o trupa in toata regula si si-au primit prima confirmare a valorii cind Gilles Peterson le-a inclus prima productie, piesa Fedime’s Flight, in emisiunea sa de la BBC Radio. Acest lucru i-a ajutat sa porneasca o serie de remixuri pentru nume ca 4hero, Ian Pooley, Koop, care au fost reunite mai apoi in dubla compilatie The Remixes 1997-2000. in general, reprelucrarile lor constituie niste reconstruiri mult mai complete ale pieselor originale, lucru provenit in mod natural din bazele lor in muzica de club si cultura DJ.
Dupa succesul primelor doua single-uri, Fedime’s Flight si Caravelle, Jazzanova au format, impreuna cu label-ul Compost din München, JCR sau Jazzanova Compost Records, care, pe linga rolul de rampa de lansare pentru propriile productii, a mai scos si materiale de la Koop, Victor Davies, Rima si The Underwolves, plus compilatiile Vocal Jazz From Poland 1965-1975 si Polish Jazz Modern Jazz From Poland 1963-1975, care au readus muzica acelui timp si spatiu in circulatie si, se poate specula, au deschis drumul si pentru trupe poloneze moderne de acid-jazz ca Skalpel.
Dupa cinci ani de munca, primul